maslahat
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.