ictimai
Âkile Usulünün İçtimai Ehemmiyeti
Âkile Usulünün İçtimai Ehemmiyeti
239 - : Âkile usulünün içtimaî bakımdan ehemmiyeti tetkike sayan bir meseledir. Bazı diyetleri akiielerin ödemekle mükellefiyeti, bir bakundan bir muavenet, bir bakımdan da bir mücazat mahiyetindedir.
Talâka Ehliyetin Zevce Aldiyetindeki Zaruret
Talâka Ehliyetin Zevce Aldiyetindekl Zaruret :
128 - : Nikâh, bir zarurî hâdisei ictimaiyye olduğu gibi talâk da bazan böyle zarurî bir hadisei ictmaiyye mahiyetinde tebarüz eder. Talâka ehliyetin yalnız zevce hasredilmesi de yine bir içtimaî zaruretden münbais bulunmuşdur.
Bu hususda hukuk bakımından şöylece beş esas mülâhaza edilebilir:
(1) : Nikâhdan sonra zevç ile zevcenin iftirakına artık cevaz verilmemesi.
(2) : Hâkimin hükmüne iktiran etmeyen müfarek ati erin muteber olmaması.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.
Bir Mütalea
Bir Mütalea :
Burada tedkike muhtaç bir mesele daha vardır ki, o da içtimaî maslahat bakımından sekramn talkı muteber olmalı mı, olmamalı mı meselesidir.
Alel'itlâk sekramn talâkına kail olmayanların noktai nazarlarına göre sekran, muhakemei akliyeden mahrumdur, aile rabıtasını idame ise matlûbdur. Eğer her sarhoşun talâkı muteber olursa bu rabıtayı idame müskillesir, kadınlarda kabahatleri olmadığı halde bu yüzden mutazaz-nr olurlar. Binaenaleyh bu talâkın muteber olmaması, hikmet ve maslahata daha muvafık görülür.